Kasetony reklamowe — skutecznym narzędziem marketingowym
Posiadamy swoją firmę, oferujemy dobre produkty w atrakcyjnej cenie, mamy przyjazne podejście do klienta, a pomimo tego nie zawsze odnosimy sukces, a wszystko dlatego, że nie wiemy w jaki sposób dotrzeć do odbiorców. Pora zatem zastanowić się nad najskuteczniejszą reklamą, dzięki której w końcu zauważymy jakieś pozytywne i długofalowe zmiany.
Oczywiście, nie jest możliwe, abyśmy ze swoją ofertą dotarli do każdego mieszkańca miasta. Z resztą byłoby to zupełnie bezcelowe, ponieważ każdy z nich ma inne potrzeby i upodobania. Stracilibyśmy zatem czas i pieniądze, próbując trafić z ofertą swojej wegańskiej restauracji do kogoś, kto nie wyobraża sobie posiłku bez mięsa.
Nie musimy zatem stawiać sobie nierealnych do wykonania zadań, które w efekcie i tak nie przyniosą pożądanych efektów, ale zastanowić się nad docelową grupą odbiorców i właśnie do nich skierować materiały promocyjne. Organizując na przykład kursy przygotowujące do zdania matury, najlepiej rozdawać ulotki w pobliżu szkół średnich. Takie zawężenie wbrew pozorom sprawia, że efekty reklamy są lepsze, ponieważ prawdopodobieństwo wstrzelenia się w realne potrzeb klientów jest dużo większe.
Możemy zatem samodzielnie szukać odbiorców, albo sprawić, że to oni znajdą nas. Wydaje się, że jest to zupełnie niemożliwe do wykonania, ale w dzisiejszych czasach właściwie wszystko jest możliwe, dlatego warto spróbować, szczególnie wtedy, gdy nasza firma znajduje się w miejscach ruchliwych i często uczęszczanym przez pieszych, rowerzystów i kierowców.
Taka idealna lokalizacja daje nam naprawdę duże szanse na sukces, ponieważ wystarczy umieścić widoczną i atrakcyjną reklamę zewnętrzną, a klienci nie przejdą obok niej obojętnie. I nawet, jeśli od razu nie będą zainteresowani naszymi usługami, to będą wiedzieli, gdzie znajduje się nasz lokal, jakie usługi oferujemy, aż w końcu przyjdzie czas kiedy część z nich postanowi zajrzeć do środka.
Jeśli chcemy odnieść sukces, nie możemy być niewidoczni i anonimowi. Przyda się zatem dobrze przemyślana nazwa firmy oraz jej ciekawe, graficzne logo. To właściwie wystarczy, aby zewnętrzna reklama była skuteczna.
Osoby przechodzące lub przejeżdżające zazwyczaj nie mają jednak czasu na zatrzymywanie się i czytanie dodatkowych informacji, dlatego ważne jest, aby reklama była prostym, jasnym i dobrze widocznym komunikatem, bo nawet krótkie spojrzenie na tak minimalistyczną reklamę wzbudzi zainteresowanie.
I jeśli szukamy najlepszego nośnika zewnętrznej reklamy, z pewnością powinniśmy zwrócić uwagę na kasetony reklamowe, które są wybierane zarówno przez większe i mniejsze firmy z powodu atrakcyjnego wyglądu, niskiej ceny, a także trwałości.
Do wyboru mamy zarówno kasetony jednostronne, jak i dwustronne, a każdy z nich ma swoje wady i zalety, dlatego zanim podejmiemy decyzję, musimy się zastanowić, która opcja będzie dla nas najlepsza.
Otóż, kasetony jednostronne na całej długości są montowane bezpośrednio do elewacji budynku i stają się jej integralną, ale lekko wysuniętą częścią. Są propozycją najlepszą dla osób, które planują zastąpić nieestetyczny i stary szyld czymś ładniejszym i nowocześniejszym. Z reguły tego typu kasetony zajmują sporą powierzchnię, dlatego bez problemu zmieści się tam duża, czytelna i widoczna nazwa naszej firmy, ale nie każdy dysponuje odpowiednią ilością wolnej powierzchni na ich zamontowanie.
A co jeśli nie posiadamy aż tyle wolnego miejsca nad wejściem do lokalu? Oczywiście, to jeszcze nie oznacza, że nie możemy zamontować kasetonu reklamowego. Jest to przecież możliwe, ale wydaje się, że w takiej sytuacji dużo lepiej sprawdzi się dwustronny kaseton przymocowany na specjalnej konstrukcji prostopadle do ściany budynku. I rzeczywiście, jego rozmiary nie mogą być zbyt duże, ale za to osoby przechodzące z dwóch przeciwnych stron będą mogły zobaczyć naszą reklamę. Z resztą takie wystające z bryły budynku elementu z pewnością bardziej przykuwają wzrok.
Nie ma zatem lepszej reklamy niż ta umieszczona w miejscu funkcjonowania firmy, ponieważ zwraca uwagę na lokal, a klient nie ma problemu z trafieniem do nas. Oczywiście, możemy posługiwać się również innymi elementami marketingowymi, wykorzystując do tego tradycyjne ulotki, internet, radio czy telewizję, ale wydaje się, że nie będą one tak skuteczne, jeśli klient zniechęci się szukaniem naszej firmy. Jej dobre oznakowanie za pomocą kasetonu reklamowego jest zatem gwarancją sukcesu.